top of page

Rafine şekersiz, yağsız, glütensiz Amaretti&Badem kurabiyesi


Yaklaşık 4 aydır Milano'da yaşıyorum. İtalyanların sabahları fazlasıyla şekerli tatlıları, kurabiyeleri, bol kremalı çikolatalı kruvasanları bol köpüklü bir cappuccino ile kahvaltıdan sayması bana çok uymasa da, kendi yolumu bir şekilde buluyorum. Bir istisna hariç: amaretti kurabiyeleri. Yoğun badem aroması, yapışkan hamuruyla benim kalbimi her yerdiğimde kazanmayı başarıyor.

Geçtiğimiz paskalyada erkek arkadaşımın ailesine yapmak için klasik amaretti kurabiye tariflerini araştırıyordum. Sonunda iki tarifi birleştirerek ve biraz da değiştirerek bir reçete denedim. İlk denemede beklentim hiç yüksek değildi, ama ortaya çıkan sonuç mükemmel oldu.

Bir kaç gündür aklıma düşüp duruyordu kurabiyenin yoğun badem aroması ve karakteristik dokusu. Ancak orijinal reçetedeki şeker miktarı beni vazgeçiriyordu. Tam o sırada dolapta duran hindistan cevizi şekeri çarptı gözüme. Hindistan cevizi şekerinin bu reçeteye uyacağından emin olmadan denemeye koyuldum. Ve yine beklentim düşük sabırsızlıkla kurabiyelerin fırından çıkarmayı bekledim. Sonuç yine çok güzeldi.

Hindistan cevizi şekeri, kurabiyenin tadına hafif bir kavruk tat katmış ama kıvamını ve dokusunu değiştirmemişti. "Acı badem kurabiyesi-makaron-badem ezmesi" üçlüsünü bir arada isterseniz mutlaka deneyin. Beyaz şekerle derdiniz yoksa, tarifteki hindistan cevizi şekerinin yerine aynı ölçüde beyaz şeker, paleo pudra şekeri yerine de klasik pudra şekerini kullanabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 3 yumurta beyazı (oda sıcaklığında)

  • 230 gr badem unu

  • 50 gr kırılmış fındık içi

  • 250 gr hindistan cevizi şekeri

  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü

  • 30 ml amaretto likörü (veya rom)

  • 1/4 çay kaşığı tuz

Kaplamak için:

  • 100 gr file badem

  • 50 gr hindistan cevizi şekeri

  • 50 gr paleo pudra şekeri*

*Paleo pudra şekeri, Milano'da organik ürünler satan bir süpermarkette bulduğum, pudra şekerinin şekersiz alternatifi. Evde yapmak isterseniz 1 cup hindistan cevizi şekeri ve 2 yemek kaşığı tapioca ununu blenderdan geçirerek yapabilirsiniz. Eğer imkanınız yoksa bu adımı atlayabilirsiniz.

Yapılışı;

Fırınınızı 170 dereceye ayarlayın. Yumurta beyazlarını ve tuzu katı hale gelip iyice köpürene kadar set üstü mikser ile yaklaşık 3-5 dk çırpın. Köpüren yumurta beyazlarına badem unu, fındık içi kırıntısı, hindistan cevizi şekeri, vanilya özütünü katıp spatula ile karıştırın. Ardından amarettoyu ekleyin ve nazikçe malzemeleri birbirine yedirin. Oldukça cıvık ve yapışkan bir hamur elde edeceksiniz. Kurabiyelerden birer yemek kaşığı alıp yuvarlayın. Önce toz şekere, sonra paleo pudra şekerine bulayın. Fırın kağıdı serdiğiniz bir tepsiye dizin. Kurabiyelerin üzerini parmağınızla hafifçe bastırın. Her bir kurabiyenin üzerine cömertçe file badem koyun. 15-25 dk arası pişirin. Kurabiyeleri hava geçirmeyen bir kapta, oda sıcaklığında 8 gün kadar muhafaza edebilirsiniz.


Featured Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • RSS Clean
bottom of page